OBLASTNÍ PEDAGOGICKO-PSYCHOLOGICKÁ PORADNA VYŠKOV
příspěvková organizace
Co si pod tím představit? Kdo je metodik prevence ve škole, kdo v PPP?
Velmi často rodiče používají výraz „naše dítě je hyperaktivní“.
Děti stejného věku se mohou více či méně lišit ve fyzické vyspělosti i v kognitivních (rozumových) předpokladech, obecně ve zralosti (připravenosti) pro zahájení školní docházky.
Žák s odlišným mateřským jazykem, žák - cizinec je pro českou školu již známým pojmem.
Nadání je vrozené, ale velký vliv na něj má i okolí a jeho působení, čím dříve se podaří nadání rozpoznat a rozvíjet, tím lépe.
Mezi předškoláky a školáky je řada dětí, které nerady malují, omalovávají, mají nepěkný rukopis, těžkopádné písmo, bolí je ruka při kreslení a psaní.
K řešení početních úloh a příkladů je důležité mít vytvořeny početní představy, s kterými pak dále operujeme.