Děti stejného věku se mohou více či méně lišit ve fyzické vyspělosti i v kognitivních (rozumových) předpokladech, obecně ve zralosti (připravenosti) pro zahájení školní docházky.
Nadání je vrozené, ale velký vliv na něj má i okolí a jeho působení, čím dříve se podaří nadání rozpoznat a rozvíjet, tím lépe.
Mezi předškoláky a školáky je řada dětí, které nerady malují, omalovávají, mají nepěkný rukopis, těžkopádné písmo, bolí je ruka při kreslení a psaní.
K řešení početních úloh a příkladů je důležité mít vytvořeny početní představy, s kterými pak dále operujeme.
Většina rodičů již zcela jistě zažila situaci, kdy jim jejich syn či dcera s ledovým klidem položili otázku: „jak se rodí miminko“ a „jak jsem se dostalo mamince do bříška“, „jak jsem vlastně vzniklo?“
V dnešní době stále více přibývá dětí s vadami výslovnosti.
Do naší poradny často volají rodiče a ptají se, zda se mohou s dítětem objednat na vyšetření.